PDM

  • header1.jpg
  • header2.jpg
  • header3.jpg

W.14. Katarzyna Urbanowicz-Mackiewicz, Edyta Chomczyk /Białystok/

Kreatywny nauczyciel - twórcze dziecko

Cel zajęć:

  • ukazanie roli nauczyciela montesoriańskiego w aranżacji przygotowanego otoczenia;
  • rozwój nauczyciela montessorańskiego w wymiarze osobowym i zawodowym;
  • ukazanie wpływu kreatywnego nauczyciela na rozwój osobowy dziecka;
  • wspólne tworzenie nowych pomocy rozwojowych;
  • zaprezentowanie autorskich pomocy stworzonych przez nauczycieli Przedszkola Samorządowego nr 36 im. Marii Montessori w Białymstoku

Warsztat składa się z dwóch części: teoretycznej oraz praktycznej.
W części pierwszej omówimy jaki powinien być nauczyciel montessoriański oraz w jaki sposób przebiega jego rozwój osobowy i zawodowy. Spróbujemy również odpowiedzieć na bardzo ważne pytania:

  • Jak wygląda kreatywność w grupie montessoriańskiej?
  • Jaki wpływ na działalność dziecka ma innowacyjność nauczyciela?

Celem części praktycznej będzie twórcza praca nauczyciela polegająca na wykonaniu pomocy rozwojowych, które zachęcą dziecko do działania, pobudzając jego aktywność i kreatywność .
Owocem spotkania będą wspólne wnioski dotyczące kierunku rozwoju nauczyciela oraz nowe pomysły na pomoce rozwojowe.