PDM

  • header1.jpg
  • header2.jpg
  • header3.jpg

W.6. Małgorzata Sojka–Choptiany /Wrocław/

Nauczyciel - duchowy przewodnik i edukator 

"Dać całość przekazując szczegół jako środek" Maria Montessori 

Siła wyobraźni jest podstawą umysłu, podnosi rzeczy na wyższy poziom, na płaszczyznę abstrakcji. Dziecko potrafi osiągnąć ten poziom, gdyż natura zaprogramowała go do dwóch rzeczy: ustrukturyzowania wiedzy o świecie i kontemplacji nad nim. Potrzebuje jednak wsparcia duchowego i oferty edukacyjnej umożliwiającej poszukiwanie wiedzy. 

Z myślą o tych, którzy mają czasem ochotę, to i owo zobaczyć na własne oczy, sprawdzić, w czymś się upewnić. Może też znajdą w nich coś ważnego dla siebie.  

Cel zajęć:

Ukazanie historii Ziemi, jej tajemniczych narodzin i sekretów. Pokazanie jak tworzyć ze szczegółów większe wewnętrznie spójne fragmenty wiedzy opartej na różnych gałęziach nauki: mineralogii, biologii, fizyki, chemii itp. Ukierunkowanie dziecka do patrzenia na świat, jakby poznawało go od nowa.