PDM

  • header1.jpg
  • header2.jpg
  • header3.jpg

W.16. Ilona Zając, Dorota Siwiec-Boroń /Tychy/

Refleksyjność nauczyciela w projektowaniu aktywności i wiedzy dziecka w myśl tezy „Pomóż mi samemu to zrobić”.

Cel zajęć:
Zaprezentowanie pomocy i lekcji rozwojowej z wykorzystaniem aktywności uczestników (dzieci), gdzie ukazana zostanie refleksyjność nauczyciela w projektowaniu wiedzy o „Czasie..”.
Przedstawienie uczestnikom alternatywnych działań nauczyciela w codziennych czynnościach przedszkolnych za pomocą autorskich zdjęć i nagrań DVD.

Podczas warsztatu będzie zaprezentowana lekcja rozwojowa z wykorzystaniem pomocy dotyczących pojęcia czasu. Uczestnicy dostrzegą i przeanalizują działania w projektowaniu wiedzy o czasie oraz wypracują model postawy nauczyciela wobec różnorodnej aktywności dziecka. Nabyte umiejętności podczas warsztatu posłużą się do samodzielnego wykorzystania wiedzy w działaniach alternatywnych Pedagogiki Marii Montessori.